joi, 18 iunie 2015

Viața ca o corida - Octavian Paler


O carte profunda care in mintea mea e imediat după "Viața pe un peron", carte care m-a impresionat profund.

Eu am văzut in ea un pretext de a recurge indirect la o poveste autobiografica, desi e marcata clar de paralela intre viață si o corida unde doar in Spania poate exista.

Autorul găsește dintr-un anticariat un Ghid - regulament despre coride care il impresionează profund si care pare a fi punctul de plecare al demersului acestui roman.

Învăța multe lucruri interesante despre coride si știe atât de multe despre viață insasi. Nostalgia anilor copilăriei, a studiilor in București unde nu se adaptează, naște o lucrare impresionanta ca profunzime.

Desi are ocazia sa meargă in Spania, sa asiste la o corida, refuza asta spunând ca prefera să-și imagineze lupta, astfel nu va avea parte de dezamăgiri in fata realității.

Prima data am citit cartea așa intre picături,astfel ca am optat pt a doua lectura care m-a incantat de-a dreptul.

O recomand cu căldură si ii dau 4,5 puncte din 5 deoarece "Viața pe un peron" are 5 - ul suprem.

Cartea o puteți gasi aici.
Lectură plăcută! ☺
Va aștept cu impresii.

2 comentarii: